diumenge, 5 de juny del 2011

TARTA MARTA

Aquesta recepta no és meva, però em va agradar tant i tant, i, a més, és tan bona de fer, que la vaig robar a sa madona i ja l'he feta moltes vegades. I com que em va donar permís per penjar-la, aquí la teniu ;-)

Ingredients,

  • Galetes de ses més normals del món, aquestes quadrades que valen dos duros vamos.
  • Confitura de maduixa (o de lo que més vos agradi)
  • Nata muntada (millor si la muntau voltros amb un poquet de sucre)
  • Xocolata de cobertura, a mi m'agrada d'aquest que és ben negre.
  • Llet



Es tracta d'agafar una palangana o motlle i anar fent capes. Primer una de galetes banyades en llet, en conec a una que li agrada ficar dins la llet un raig de whisky o conyac, quedaria bo també! Damunt aquesta capa posau la confitura. I, tot, seguit una altra capa de galetes mullades en llet. Ara hi escampam la nata i tornam a tapar de galetes. Jo solc fer dos sostres de confitura i dos sostres de nata, això ja va al gust de cadascú. Acabam amb una capa de galetes, i, per rematar sa jugada ho recobrim amb la xocolata fossa al microones o al bany maria. Per fondre la xocolata, jo la fic dins un plat amb una misèries d'aigua (dues esquitxades), trob que així es fon millor, no queda tan espès i és més fàcil d'escampar per sobre les galetes. I res, ja tenim la nostra tarta Marta, només falta refredar-la unes hores dins sa gelera i mmm, és boníssima!!!

2 comentaris:

  1. per fondre la xocolata al microones, és millor afegir un poc de mantega o margarina, que aigua. Però jo no li posaria xocolata....

    Una besada cara guapa!

    ResponElimina
  2. ei rei!!
    pero si fons sa xocolata amb mantega després queda blaneta, i amb una mica de no res d'aigua queda una capa d'aquestes que fan crack crack jeje. A mi aquesta combinació maduixa-nata-xocolata em va pareixer un poc estranya també, però t'assegur que tot mesclat te un gustet com de caramel no sé, m'agrada molt i es boníssima de fer, ja me diràs que tal si fas sa prova ;-)
    muaas!!

    ResponElimina